Monday, September 26, 2011

Majlis Perkahwinan Anak En. Cheow

Salam semua..

              Kita sambung lagi cerita Homestay De Rasi. Pada 17hb. September 2011 yang lepas, En. Cheow Kin Ming dari Pekan Razaki telah menempah homestay untuk satu malam. Saya ingin memperkenalkan bahawa En. Cheow ini adalah bapa saudara kepada Miss Choo.

              Miss Choo ini jiran dan kawan saya dari taman sebelah sahaja. Rumah dia dan homestay ini hanya beberapa tapak sahaja, jadi dia hanya berjalan kaki untuk ke Homestay De Rasi ini.

             En. Cheow dan isteri menempah homestay ini untuk saudara-maranya bagi meraikan majlis perkahwinan anak lelakinya, manakala menantu perempuan pula berasal dari Kulim, Kedah. Dengan menempah homestay ini, soal penginapan saudara-maranya telah selesai. Saudara-mara juga selesa untuk tidur-baring, bersembang-sembang tanpa mengganggu rumah pengantin.



                    
                  Syukur saya kepadaNya di atas ketentuan Ilahi ini. Setelah lebih setahun berlalu semasa saya bercadang untuk membuka perkhidmatan homestay ini pun tujuannya adalah untuk memberi kemudahan kepada masyarakat.

                  Ini kerana saya sendiri pernah mengalami saat-saat sukar dan perit bertandang ke suatu tempat dengan keadaan kami bersesak-sesak di dalam sebuah rumah 2 bilik. Doa dan harapan saya moga selepas ini kita diberi kehidupan yang lebih baik dan sempurna.

Sekian dahulu untuk kali ini, kita jumpa lagi.


''KESELESAAN ANDA KEUTAMAAN KAMI "

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...