Tuesday, July 26, 2011

Meriahnya Majlis Pertunangan Nurul Syahirah Khalid

Salam semua...

Pada 22hb Julai 2011 yang lalu, Homestay De Rasi menerima tempahan dari En. Khalid untuk tempoh penginapan selama semalam. Katanya untuk keluarga bakal besannya dari Kedah, nama pekannya Tebengau. Saya ini baru pertama kali mendengar nama bandar tersebut, nampak sangat saya ini masih kurang pengetahuan tentang nama-nama tempat di Malaysia ini. Mungkin ada juga tuan/puan yang sama dengan saya, contohnya nama Felda Gunung Besout, Sungkai Perak. Mungkin yang pertama kali mendengar nama tempat itu merasakan ia di Besut, Terengganu. Betul tak jangkaan saya ini?

Untuk keterangan lanjut tentang bandar Tebengau ini, tuan/puan bolehlah melayari TEBENGAU. Panjang pula cerita saya tentang nama-nama bandar ini. Apapun saya bagi pihak Tuan Rumah amat berbesar hati menerima semua tetamu dari Tebengau ini. Nampaknya ada 3 buah kenderaan di perkarangan homestay pada pagi Sabtu itu. Tentunya mereka bersiap-siap untuk berangkat ke Simpang Pulai bagi majlis Pertunangan anak bongsu En. Khalid yang bernama Nurul Syahirah Bt Khalid.




Gambar-gambar sekitar majlis pertunangan ini sudah cukup untuk menceritakan segalanya. Ucapan tahniah dari saya untuk adik Nurul, doa saya moga impian dan harapan adik untuk mendirikan rumahtangga yang bahagia akan dimakbulkan oleh Ilahi, amin.


Sekian dulu untuk kali ini, jumpa lagi.

"KESELESAAN ANDA KEUTAMAAN KAMI"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...