Monday, October 11, 2010

Kerja Gila...

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Ucapan ini saya tujukan kepada semua tetamu dan bakal-bakal tetamu Homestay De Rasi, Ampang Ipoh Perak. Moga kalian tidak kiralah yang dari jauh atau dekat dengan kawasan Ipoh ini saya doakan kesejahteraan dan kebahagiaan semua.

Semalam Ahad, anggaran 5.30 petang tetamu saya, En Chris Ng dan dua orang rakannya dari Pulau Mutiara berangkat pulang. Mereka sampai di Ipoh ini pada petang Sabtu dan terus menginap di Homestay De Rasi. Tujuan kedatangan mereka bertiga ke Ipoh ini adalah untuk mengayuh basikal dari Simpang Pulai ke Cameron Highland. Benar!!... mereka akan berbasikal dari Homestay De Rasi ke pekan Simpang Pulai dan terus naik ke Cameron Highland. Itulah namanya kerja gila...(hehehe...saya hanya mengambil kata-kata Pn Ginn). Memang gila, bayangkan betapa tersiksanya kaki untuk mengayuh basikal ke kawasan pergunungan itu. Tapi sebenarnya mereka ada pertandingan mengayuh basikal dari pekan Simpang Pulai ke Cameron Highland.

Menyebut perkataan Kerja Gila, mungkin itu ungkapan kita yang tidak biasa dengan aktiviti berbasikal ini, tetapi bagi peminatnya, ramai peminat aktiviti berbasikal di luar sana yang menyimpan keinginan untuk menakluk Jalan Simpang Pulai - Cameron Highland ini. Jika berjaya terasa kepuasan yang tak terhingga, walaupun muka merah menyala macam udang kena bakar dan lutut berdarah, semua itu bukan halangan bagi mereka. Teringat masa saya muda-muda dahulu, saya minat mendaki gunung...hehehe, lagi kerja gila....

Apapun ucapan tahniah buat En Chris Ng dan rakan-rakannya di atas pencapaian mereka. Bagi saya, mereka selesa menginap di Homestay De Rasi itu sudah mencukupi dan sangat memadai, moga-moga di lain kali mereka singgah lagi.

Sampai di sini dahulu, jumpa lagi di lain kesempatan. Saya suka hendak bercerita bahawa basikal En Chris dan rakan-rakannya hebat, sesuai untuk pengayuh basikal tegar. Bukan apa, harga dua buah basikal itu hampir RM20,000, tuan/puan bayangkan sahajalah. Masa mereka sampai terlupa pula saya membawa kamera, jika tidak boleh kita berkongsi gambar basikal itu bersama tuan/puan sekalian.

Jumpa lagi.

" KESELESAAN ANDA KEUTAMAAN KAMI"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...