Saturday, August 11, 2012

Tetamu dari Jitra



As Salam semua...

                Apa khabar tuan/puan sekalian. Doa saya semoga kalian berada dalam keadaan sihat walafiat dan ceria-ceria selalu. Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Al-Mubarak 1433 yang jatuh pada 21 Julai yang lalu. Moga Ramadhan kali ini memberi peluang untuk kita sama-sama beramal dan berebut peluang untuk menjadi insan soleh dan solehah, aminn...

               Untuk bulan Ogos 2012 ini, Homestay De Rasi telah menerima tempahan dari Pn. Rosdiah (Senibina JKA). Dia menelefon saya bertanyakan homestay dan terus menempah untuk tarikh 7-8 Ogos 2012 (semalam). Maklumnya lagi tempahan ini untuk pensyarah dan pelajar dari POLIMAS Jitra yang mengadakan lawatan ke Ipoh ini untuk akvitivi di SELAWA.


Logo POLIMAS.png


               Dia juga ada memaklumkan kepada saya yang dia telah menempah 2 buah homestay untuk kegunaan pelajar lelaki dan perempuan. Dan pohonnya lagi, supaya saya menunjukkan lokasi homestay yang sebuah lagi itu kepada tetamu kami ini, maklumlah mereka sampai anggaran jam 6.00 petang dan mungkin mengejar masa untuk berbuka puasa pula.

               Sampai petang yang dijanjikan, saya mendapat panggilan telefon dari En. Zaharuddin pula, iaitu kenalan Pn.Rosdiah. En. Zaharuddin ini baru berpindah ke Ipoh ini dan dia juga tidak pasti dengan lokasi Homestay De Rasi. Saya yang baru sampai ke rumah waktu itu terus mengambil beliau di depan Sek. Men. Wira Jaya dan terus membawanya ke homestay.

               Selesai urusan pemberian kunci homestay kepada pensyarah pengiring POLIMAS iatu En. Rodzi B. Yahaya, saya terus membawa mereka ke sebuah lagi homestay. Sampai di sana, tuan rumah homestay, Pn. Rohaya telah sedia menunggu kami. Gembira saya dapat berkenalan dengan Pn. Rohaya ini, yang sama-sama mengusahakan perkhidmatan homestay ini.


            Dan esoknya anggaran jam 5.00 petang, En. Zaharuddin yang baik hati telah memulangkan kunci Homestay De Rasi ke pejabat saya, terima kasih diucapkan kepadanya walaupun hari Rabu itu beliau sedang bercuti.



Sekian, jumpa lagi.





  ''KESELESAAN ANDA KEUTAMAAN KAMI "


 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...