Saturday, July 2, 2011

Tetamuku Selamat Sampai..


As Salam semua,

Dalam pukul 1.20 petang tadi saya mendapat panggilan telefon dari adik ipar Pn. Hafma yang menyatakan mereka telah sampai di STAR dan bertanya arah untuk menuju ke Homestay De Rasi. Saya terus sahaja memberitahu agar belok ke kiri tetapi jangan masuk Taman Cempaka. Setelah melalui Politeknik Ungku Omar, jumpa lampu isyarat yang pertama dan ambil lorong kiri juga serta berhenti di kedai buah. Saya dan suami akan mengambil mereka di kedai buah tersebut.




Betul seperti yang dijanji, mereka sedia menunggu di situ dan saya terus membawa mereka ke homestay. Sampai di homestay bersembang juga kami, dan antara topiknya ialah cara memendekkan lagi perjalanan ke Homestay De Rasi ini. Saya nyatakan kepada mereka selepas keluar dari Tol Ipoh Selatan tadi terus masuk ke kawasan rehat. Setelah itu bolehlah menelefon saya dan dalam tempoh 2 minit sahaja boleh sampai di depan pagar  Homestay De Rasi ini. Tetapai tidak mengapalah, yang penting mereka selamat sampai.

Tetamu saya pada hari ini, Tn. Hj Hussin sekeluarga (bapa mentua Pn. Hafma) dari Bandar Baru Bangi. Esok, Ahad 3hb Julai 2011 mereka mempunyai urusan di kawasan Utara, jika tidak silap saya untuk menghadiri majlis merisik. Walau apa jua urusan mereka selepas ini, saya mendoakan moga segalanya berjalan dengan lancar dan berehatlah mereka semalaman ini di homestay saya itu.

Tengahari tadi juga saya mendapat undangan dari Dato' Hj. Zulkifly dan Datin Hjh. Roiga untuk Majlis Perkahwinan puteranya Ahmad Faisal pada hari Sabtu, 23hb. Julai 2011 nanti. Dato' dan Datin juga berhajat untuk menempah Homestay De Rasi untuk 2 malam iaitu pada 22hb hingga 24hb Julai itu. Saya memohon kepada mereka agar memberi masa kepada saya dahulu sebelum mengambil tempahan mereka kerana sebelum ini, En. Khalid telah bertanyakan tarikh tersebut.

Dan petang tadi segalanya selesai iaitu En. Khalid mengambil tempahan semalam iaitu 22hb Julai 2011 manakala Dato' pula mengambil hari berikutnya pada 23hb Julai 2011. Dan bagi diri saya pula, insyaalah pada tarikh tersebut telah selamat bersalin, tuan/puan doakanlah agar saya mudah dan selamat bersalin untuk kali keempat ini.

Sekian, jumpa lagi.


"KESELESAAN ANDA KEUTAMAAN KAMI"


 

1 comment:

  1. Semoga homestay de rasi terus mendapat sambutan. bersyukur ke hadrat ilahi dengan pemberiannya.
    Tahniah kerana mendapat cahaya mata yang keempat. Semoga bertambah rezeki dan berbahagia dengan kahadiran orang baru

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...